Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011

‘New York Times’: Αυξάνουν οι ανησυχίες για τον αυταρχισμό στη FYROM

Σε ένα εκτενές άρθρο της, η αμερικανική εφημερίδα ‘New York Times’, αναφέρεται στην ολοένα αυξανόμενη αυταρχικότητα του Σκοπιανού Καθεστώτος που καταπατεί τις προσωπικές ελευθερίες των πολιτών, προωθώντας μια εθνική συνείδηση που ξεπηδά από τις αρχαίες μακεδονικές ρίζες.




Και αυτή η κατάσταση του νέο-φασισμού στην Ευρώπη εμπνέει ανησυχίες στη διεθνή σκηνή.


Αναφέρει, σχετικά το αμερικανικό άρθρο:


«Η φιλόδοξος προσδιορισμός της ταυτότητας αυτού του μικρού κράτους – με ένα βαλκανικό έμβλημα υπερ-πατριωτισμού, που συνοδεύεται με τυμπανοκρουσίες των αρχαίων ριζών της Μακεδονίας- εγείρει ανησυχίες διεθνώς για τον αυξανόμενο αυταρχισμό, τη φίμωση της διαφωνίας και κατηγορίες για κατάχρηση της εξουσίας από το κυβερνητικό κόμμα.


Η ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της αυτήν την εβδομάδα σχετικά με την πρόοδο της χώρας αυτής για την ένταξή της στην ΕΕ και διαπίστωσε ότι η χώρα έχει κάνει υπαναχωρήσεις στην προστασία των ελευθεριών των μέσων ενημέρωσης και συγχρόνως έκανε ανεπαρκή πρόοδο όσο αφορά την προστασία του κράτους δικαίου».


Και σχετική αναφορά για την ύπαρξη της αυταρχικότητας που διέπει το καθεστώς των Σκοπίων θα αναφέρει:

«Οι επισκέπτες που εισέρχονται στη χώρα λαμβάνουν ένα μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο :


‘Καλώς ήρθατε στη Μακεδονία, το λίκνο του πολιτισμού’.


Στο κέντρο της πρωτεύουσας υπάρχει ένα συνονθύλευμα ιστορικά και αισθητικά παράλογων αγαλμάτων. Σε μικρή απόσταση με τα πόδια οι επισκέπτες μπορούν να δουν τον 30 μέτρα ύψους χάλκινο Μέγα Αλέξανδρο μαζί με τα αγάλματα του Ιουστινιανού, της Μητέρας Τερέζας, των αγίων του ενάτου αιώνα χριστιανών ορθόδοξων Κυρίλλου και Μεθοδίου, την αψίδα 22 μέτρων κ.α.


Αλλά η αναγέννηση της μακεδονικής υπερηφάνειας ενέχει το ρόλο μάσκας στο σκοτεινό αντιδημοκρατικό ρεύμα, σύμφωνα με τους εγχώριους κριτικούς και διεθνείς παρατηρητές»


Και πιο κάτω:


« Η διεθνής ομάδα κρίσεων – μια μη κυβερνητική οργάνωση για λύσεις στις συγκρούσεις, δήλωσε σε έκθεσή της σχετικά με τα Σκόπια τον Αύγουστο:


‘Η αύξηση του σλαβικού εθνικισμού, η εξάρτηση του κράτους από τον πρωθυπουργό και το κόμμα του, η μείωση των μέσων ενημέρωσης και η έλλειψη δικαστικής ανεξαρτησίας, ο αυξανόμενος διαχωρισμός στα σχολεία αποτελεί έναν αργό κίνδυνο που υπονομεύει τη σύσταση του κράτους που βασίζεται σε μια πολυεθνική κοινωνία.


Η πατριωτική πολιτική του κόμματος VMRO/ΕΜΕΟ έχει δημιουργήσει μια δημόσια συζήτηση για τους «πραγματικά Μακεδόνες» και τους «προδότες», δήλωσε η Βασιλική Νεοφώτιστος, ανθρωπολόγος του Πανεπιστημίου State of New York στο Μπούφαλο, μελετώντας την πολιτική ταυτότητα στα Σκόπια. ‘Ο κόσμος φοβάται και είναι πολύ διαιρεμένος (δεν υπάρχει ομοφωνία)’»


Στο άρθρο γίνεται ακόμη λόγος για το κλείσιμο του αντιπολιτευτικού τηλεοπτικού σταθμού Α1, το κλείσιμο τριών αντιπολιτευόμενων εφημερίδων και την καταπίεση και το διωγμό που υφίστανται οι δημοσιογράφοι.


Αναφέρεται, ακόμη, η δυσαρέσκεια του αλβανικού πληθυσμού στην αρχαιοποίηση της χώρας με την επιβολή μιας ταυτότητας από την αρχαία μακεδονική ιστορία.


Γράφει χαρακτηριστικά η αμερικανική εφημερίδα:


« Ωστόσο οι αξιωματούχοι του κόμματος VMRO/ΕΜΕΟ αρνούνται ότι το κόμμα αλλάζει την ταυτότητα των Σλάβων κατοίκων.


‘Είναι περισσότερο μια αποκατάσταση της ταυτότητάς μας’, θα πει ο υπουργός Οικονομικών Ζόραν Σταυρέσκι σε συνέντευξή του σε μια τελετή έναρξης για το νέο τμήμα της εθνικής οδού έξω από την πόλη των Σκοπίων, τον περασμένο μήνα. ‘Προσπαθούμε να αναδημιουργήσουμε την ταυτότητα γιατί χάθηκε στη διάρκεια του κομμουνισμού’, θα ισχυριστεί ο υπουργός.


Η αμερικανική εφημερίδα διαπιστώνει ότι το κυβερνών κόμμα έχει ταυτιστεί με το κράτος, ένα κράτος που αναζητά, παντοιοτρόπως μια ταυτότητα μέσα στην αυταρχικότητά του.

http://diolkos.blogspot.com/







Στο δημοσίευμα γίνεται λόγος ότι οι Σλάβοι των Σκοπίων, λησμόνησαν το «μακεδονικό παρελθόν τους» μέσα στο μισό αιώνα του κομμουνισμού που πέρασε η χώρα και τώρα προσπαθούν να ‘εμπεδώσουν’ τη νέα ταυτότητα του ‘Μακεδόνα’ στο σλαβικό πληθυσμό της χώρας αυτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: